woensdag 16 april 2008

Examen Zang

Na 10 lessen in het tweede jaar van de zangcursus is het weer zo ver.
Het examen komt eraan!
Het is niet echt echt een examen, het is meer laten zien wat we kunnen in een optreden. Natuurlijk komen daar ook een podium, live muziek (of karaokefiles) en publiek aan te pas zoals het bij een optreden hoort!
Dit jaar wordt mijn examennummer de accoustische versie van Big black horse and a cherry tree van KT Tunstall. Geen karaokefile maar met live begeleiding van een hele goede gitarist. Normaal gezien zou er ook een djembe aan te pas komen, maar daar hebben we nog niet mee geoefend. We zullen wel zien wat dat bij het optreden gaat geven :-P
Tijdens de generale heb ik gisteren al heel toffe complimentjes gekregen zoals: "je zingt goed", "dat was echt goed gedaan", "je zou blues moeten zingen", "elk jaar zitten er wel verrassingen tussen" etc... Zoiets streelt natuurlijk je ego he! Maar we blijven wel met de voetjes op de grond staan, want niet alles klonk even zuiver. Sommige tonen vind ik wel wat hoog en daar ben ik wat bang voor. Maar ja, al klinkt het niet altijd even goed, we hebben plezier gemaakt en dat is natuurlijk het belangrijkste.
Normaal gezien zou ik in mijn derde jaar moeten zitten, maar door omstandigheden heb ik vorig jaar moeten overslaan. Nu, niet getreurd, dan kunnen we nog een jaar langer plezier maken :-))
Vrijdag is het "echte" optreden. Nerveus zijn we niet hoor.....helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet....(yeah right). We hebben alleen tegen een paar mensen gezegd dat we examen hebben en die hebben dat op hun beurt ook tegen mensen gezegd enzoverder. Dus ik vrees dat ik een hele fanclub ga hebben om te komen supporteren. Wat natuurlijk weer zorgt voor extra spanning, want je wilt dat dan natuurlijk wel fatsoenlijk doen he.
Volgende week moet ik dan voor iemand anders zijn examen gaan meezingen.
Dit zal het liedje: het is een nacht van Guus Meeuwis worden. Maar dan 4-stemmig door 4 vrouwen gezongen. Klinkt best wel fantastisch.
Dus voor diegenen die weten waar het doorgaat ('k ga dat hier nie aan de grote klok hangen natuurlijk), kom maar langs!
En hier kan je alvast mijn nummertje dat ik ga brengen beluisteren:

1 opmerking:

Anoniem zei

kzal der zijn ;-)

R'ke